Malealea naar cradock - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu Malealea naar cradock - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu

Malealea naar cradock

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg dineke

09 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Clarens

Malealea en de gesprekken met de mensen die daar werken heeft mijn kijk op Lesotho wel wat veranderd.
De mensen vormen echte gemeenschappen en leven en delen samen.
Bij ons vertrek werd er door de medewerkers nog gevraagd om eventuele oude kleding en schoenen achter te laten.
Wij hadden niet zoveel om achter te laten helaas.
We hebben een lange rit voor de boeg 475 kilometer ,de afstand naar Parijs .
Alleen hier zijn de wegen wat anders eindeloze rechte banen ,dwars door bergketens ,prachtig landschap gaat aan je voorbij.
We zijn blij dat we weer veilig aankomen in Cradock.
We melden ons bij Victoria manor house ,een prachtig antiek Engels ingericht pand met grote kamers met keurig gedekte tafels .een grote donkere man loopt met ons mee ,we hebben de keuze uit twee huisjes .
May's place is het eerste huisje aan de buitenkant is het niet te zien maar het is groot!
Ook dit huisje is volkomen ingericht met prachtig servies op de tafel antiek ,het brengt je zo'n 250 jaar terug in de tijd.
Het tweede huisje is Victoria's place ,ook mooi .Leontien valt voor het hemelbestormers we kiezen dit huisje .
Nog diner gereserveerd en spulletjes uitgepakt.
Voor het eerst van mijn leven springbok gegeten en het was heerlijk,lekker zuid Afrikaans wijntje erbij verrukkelijk.
Weer bijtijds slapen

• 09 Oktober 2016 - 07:57

Marlene:

hallo lieverds,

Zo leuk om jullie reisbelevenissen te lezen.
    Zo te horen een bijzonder en afwisselend land. En ja die bergen, Karl was er al enthousiast over.
    Geniet nog even van deze andere wereld en kom dan weer veilig naar huis.
    Liefs van Marlene

• 09 Oktober 2016 - 10:25

Els:

Wat klinkt het allemaal heerlijk, het is net of ik er ook een betje bij ben zo. Geniet lekker en ik wordt steeds meer en meer nieuwsgierig naar jullie foto's
    Liefs Els xxx

Tags: Cradock