Eindelijk weer een bericht van ons - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een bericht van ons - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een bericht van ons

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg dineke

08 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Clarens

Na Clarens naar Lesotho ,op het eerste gezicht valt het mij erg tegen .
Wat is dit land arm ,overal ligt rommel .
Plastic tot ver buiten de steden .
Wat wel opvalt is dat er overal mensen bij elkaar zijn lopen langs de wegen .
Veel herders met hun vee ,of van een ander waar ze op passen.
Het auto rijden is hier een behoorlijke uitdaging ,busjes schieten voor je langs stoppen ineens ,bij een plaats waar je niet van kan zien dat er een halte is.
We prijzen Theo en Ron voor hun rijvaardigheden!!!!
We komen in de middag aan in malealea ,een community de huisjes zijn sober maar alles is er .
S'avonds wonen we een voorstelling bij er wordt door mensen van de community gezongen en gedanst.
Prachtige stemmen en mooie mensen ,het is heel koud een Belgisch meisje leent me haar windstopper ben haar nog dankbaar.
Heerlijk geslapen ,tien en Theo gaan paardrijden ik hou een dagje rust lekker even in de zon en een stukje lopen .
Er is een klein craft mans winkeltje ,een paar kleine cadeautjes gekocht .
Tien en Theo zien opstappen foto's gemaakt en onder tussen genoten van de mooie natuur en de vogeltjes .

S'avonds heerlijk voor het eten bij een kampvuur met mensen van alle windstreken zitten kletsen,lachen .
Na het eten weer slapen.
Ongelooflijk hoe vroeg we hier naar bed gaan.
De volgende dag naar cradock , is een hele reis maar
Uiteindelijk komen we aan bij de tuishuisjes ,prachtige oud Engels ingericht ,echt onvoorstelbaar mooi .
Ik stop nu hoop vanavond de rest te vertellen we gaan ontbijten en straks een lange reis voor de boeg dikke kus

• 08 Oktober 2016 - 09:01

Joke:

Hoi Dineke,

was al bang dat jullie in de bush waren blijven steken. Zo leuk om af en toe wat te lezen over jullie reis.
    Je had het koud? Wel schrik niet hier al min 2 in de nacht en alle velden spierwit. Gure wind uit het noordoosten. Mensen aan het ruiten krabben.
    Ik gelukkig niet dankzij de overkapping met dank aan Ron en Maarten.
    Geniet nog lekker!
    Joke