Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu

Kaap de goede hoop

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg dineke

15 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Derde dag kaapstad ,na het ontbijt met de auto op weg naar de peninssula.
Kaap de goede hoop .
We volgen een prachtige route langs de kust met schitterende uitzichten over de oceanen .het is echt indrukwekkend mooi de oceaan heeft allerlei kleuren blauw.
Je mag op deze route niet harder dan 40 km per uur helemaal niet erg kijken naar alles om je heen gaat dan een stuk makkelijke.
Eenmaal bij de kaap worden er busladingen vol toeristen uit geladen .
Wij waren net iets eerder en kunnen met een soort treintje voort getrokken door kettingen mee naar boven naar de vuurtoren.
Het uitzicht is weer overweldigend wat is de natuur toch mooi.
Ron Tien Theo gaan nog wat exstra trappen op om echt bij de vuurtoren te komen .
Een vuurtorentje wat een beetje lager staat schijnt het sterkste vuurtorentje ter wereld te zijn .
Weer hebben we mazzel met het weer het is heel helder.
Onderweg denk ik een walvis te zien die op haar zij een kalf voedt ! Whisfull thinking of echt zo ?????
We nemen een andere route terug heel ander landschap mooi maar ik vond de kustroute mooier.
Kaapstad in rijden is ook een prestatie blij met de mannen !
Eenmaal bij ons huisje beetje in de patio wijntje en drankje gedaan .
S'avonds uit eten we gaan op zoek naar La Bohème aangeraden door de receptie.
Gezocht ,gelopen ,gevraagd ,lopen en weer niet gevonden .
We eindigen bij een Griek Ron is er eigenlijk niet zo blij mee maar heeft er toch heerlijk lamsvlees gegeten .
Theo ook tien en ik hadden de mousaka lekker maar veel teveel.
Weer terug gelopen naar ons huisje en wederom na eventjes weer slapen.
Morgen naar knorhoek ben benieuwd !