Kaapstad Tafelberg! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu Kaapstad Tafelberg! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu

Kaapstad Tafelberg!

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg dineke

13 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een weer lekker ontbijt verse vruchten,yoghurt muesli, taxi besteltd.
Op naar de Tafelberg,de lucht is helder en de wind lijkt mee te vallen.
Theo heeft gisteren via de site kaarten besteld en door de receptie met enige moeite uit laten printen.
De taxi-chauffeur is een zeer vriendelijke man die nog wat dingen exstra verteld.
Daar aan gekomen staat er op de informatie borden dat de kabelbaan dicht is ivm de harde wind!
We sluiten toch aan in de rij met de mededeling ,met tickets!
Na een uur komt het bericht dat de kabelbaan open gaat ! Hoera, wij kunnen met de tweede gondel naar boven.
Werkelijk fantastisch de gondel draait tijdens het naar boven gaan rond zodat iedereen de kans heeft om van het prachtige uitzicht te genieten.
Eenmaal boven is het ook echt prachtig ! we maken de klipdassen wandeling daar boven ,het uitzicht is zo mooi.
Weet niet precies hoeveel foto's ik gemaakt heb ,maar heel wat .
Robbeneiland is goed te zien van hier boven en is heel klein.
Wat zal Nelson Mandela vanaf dat kleine eilandje vaak naar deze berg gekeken hebben!
Niet voor niets heeft hij er een nationaal park van gemaakt en behoort het nu tot het 7 de wereldwonderen.
Nadat we weer beneden waren taxi gepakt naar de Afrikaanse markt.
Leuk om te zien maar ik werd er eigenlijk een beetje verdrietig van.
Verslaafde ,bedelaars en heel veel arme mensen die proberen wat te verkopen of bij elkaar te scharrelen.
Lopend de stad uit gegaan naar A &V waterfront wat in een schril contrast staat met de zojuist verlaten markt.
Foodmarket is er werkelijk fantastisch,wat te eten gehaald lekker buiten opgegeten .
Leuke bijkomstigheid is een mannenkoor dat zingt en danst vlak voor ons.
Mooie diepe warme klanken !vast af en toe ook zingend in een kerkkoor denken wij.
Terug naar ons huisje,tien kookt ,morgen weer uit eten .
Gaan morgen de peninsula rijden ben benieuwd !

• 14 Oktober 2016 - 20:04

Lucille:

Hoi Ron en Dineke, wat een leuk verslag. Ze worden steeds uitgebreider. Ziet er allemaal gezellig uit. Veel plezier nog. Liefs Harry en Lucille