Capetown here we come - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu Capetown here we come - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van dineke Alen - WaarBenJij.nu

Capetown here we come

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg dineke

13 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We gaan weer op pad ,weinig kilometers maar vandaag.
We nemen de whale route langs de kust .
Werkelijk schitterende vergezichten over de oceaan,die af en toe turquase lijkt of prachtig hemelsblauw.
Helaas hebben haar bewoners geen zin om zich te laten zien geen walvis te zien!
Bij Betty's bay in de buurt is een klein nationaal park,daar bij een oud walvisstation heeft een grote groep ezelspinquins zich gevestigd samen met 4 verschillende soorten aalscholvers.
Ze lopen zo grappig er zijn veel jongen bij leuk om te zien.
Wel 50 foto's gemaakt als het niet meer is!
Het is koud de wind snijdt door je heen even opwarmen met een kop koffie die er fantastisch was.
We rijden verder naar kaapstad net buiten kaapstad zien we de townships er lijkt geen eind aan te komen!
Bij alle steden hebben we ze gezien maar deze is wel heel erg groot.
Het verkeer is dat van een grote stad .
Wel weer even wennen Tom Tom brengt ons waar we wezen moeten ,een steil straatje omhoog .
Ron parkeert de auto en het blijkt recht voor het huisje te zijn dat voor drie dagen ons thuis is!
Blij verrast zijn we als we de ruimte zien van dit leuke huis 3 slaapkamers twee badkamers en een keuken waar we zelf zouden kunnen koken.
We besluiten een taxi te nemen naar de waterfront,kost bijna niks nog geen 5 euro.
Waterfront is enorm en erg leuk!!
De Tafelberg zie je vandaar heel goed ,hij lag alleen met zijn hoofd in een dikke grijze wolk .
We hopen dat dat morgenochtend niet het geval is,we gaan ghet zien

• 13 Oktober 2016 - 11:36

Joke:

Hoi Dien,

Kijk daar verheug ik me nu op: de foto's bekijken die jullie gemaakt hebben.
    Hebben we wel een weekendje voor nodig denk ik.
    Geniet nog lekker verder!
    groet
    Joke