We verlaten Swaziland - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van dineke Alen - WaarBenJij.nu We verlaten Swaziland - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van dineke Alen - WaarBenJij.nu

We verlaten Swaziland

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg dineke

28 September 2016 | Nederland, Rhoon

We zijn nu in St lucia,stadje aan de oostkant enaan de oceaan .
Staat vooral bekend om al zijn hippo's en krokodillen.
Ook zouden er hier 420 soorten vogels te spotten zijn ,jullie snappen een paradijs voor Ron.
We hebben al zoveel prachtige momenten meegemaakt in dit land met toch wel enorme tegenstellingen.
Het krugerpark is overweldigend ,de eerste dag maak je foto's van de dieren als ze nog ver weg zijn ,langzaam ga je beseffen dat dat niet nodig is,ze lopen gewoon op de weg of steken voor je auto over.
Olifanten,waterblok,impala ,springbok,giraffe,en zebra en de gnoe 's,op een kleine afstand van de auto ,je krijgt de neiging om ze aan te raken.
De enorme droogte van het afgelopen jaar heeft de natuur geen goed gedaan sommige stukken zien er dood uit.
Aan de rivierbeddingen is te zien waar het water zou moeten staan dan wordt het je helemaal duidelijk wat voor omvang de droogte heeft.
De grote katachtige zoals de leeuwen en het luipaard hebben we ook kunnen zien,leeuwen wat verder weg en erg lui liggend in de schaduw van de struikjes.
Het eerste luipaard dat weghebben gezien lag heerlijk in een boom ,de tweede liep op een wat oper stuk en ging prachtig voor ons zitten.
In drie dagen tijd hebben we de big 5 gezien.
op de laatste dag ,op weg naar ons verblijf in berg en dal, liepen er ineens twee neushoorns vlak voor ons over de weg naar een ander stuk bos.
Theo blijkt een goede wildspotter te zijn,hij ziet de beesten vaak als eerste.
Vandaag een boottocht maken naar nog meer nijlpaarden en krokodillen en natuurlijk vogels voor Ron.
Gisteren was het enorm warm en broeide er onweer ,dat is er gekomen !
En nu regent het! het land zal een zucht van verlichting slaan !
Hoop voor de boeren dat het even zal duren ,maar ook dat het weer even droog is tijdens het bootreisje.

• 28 September 2016 - 09:39

Bernadette O'Neill:

Zo Dineke dat klinkt allemaal zeer exotisch! !
    Ik wens jullie veel plezier en ontzettend veel mooie ervaringen xx groetjes b'det

• 28 September 2016 - 19:04

Joke:

Het klinkt als één groot genieten! Ga zo door!
    Dat doen wij hier ook hoor! Het weer is nog super.
    lieve groet,
    Joke en Maarten

• 30 September 2016 - 12:20

Lucille En Harry:

Hallo vriendjes,
    Het verhaal geeft wel aan, hoe mooi het daar is. Klinkt allemaal super. Ik ben zo benieuwd Nasr jullie foto's als jullie terug zijn.
    Geniet lekker verder.
    Liefs aan allemaal.